04.11
Prog 5
PROG SEGMENT ASSUME CS:PROG,DS:PROG,SS:PROG ORG 100H MAIN: MOV BX,OFFSET NAPIS MOV AH,0EH mov cl,'z' PETLA: ;wrzuca kolejne liczby z napisu cmp cl,[bx] ;cmp aktualnej litery jz dalej ;gdy and byl 0, to flaga z=1 i nastepuje jump mov al,[bx] and al,al ;and aktualnej litery jz KONIEC ;gdy and bylo 0, to flaga z=1 i nastepuje jump int 10H dalej: inc bx ;bx++ jmp petla KONIEC: MOV AH,4CH ;koniec programu INT 21H NAPIS DB "costzam",0 ;definicja napisu PROG ENDS END MAIN
Prog 4
PROG SEGMENT ASSUME CS:PROG,DS:PROG,SS:PROG ORG 100H MAIN: jmp dalej NAPIS DB "ala ma kota",0 ;definicja napisu dalej: MOV AH,0EH MOV BX,OFFSET NAPIS PETLA: ;wrzuca kolejne liczby z napisu mov al,[bx] and al,al ;and aktualnej litery jz KONIEC ;gdy and bylo 0, to flaga z=1 i nastepuje jump int 10H inc bx ;bx++ jmp petla KONIEC: MOV AH,4CH ;koniec programu INT 21H PROG ENDS END MAIN
Prog 3
PROG SEGMENT ASSUME CS:PROG,DS:PROG,SS:PROG ORG 100H MAIN: mov al,1 MOV AH,0EH MOV BX,OFFSET NAPIS1 and al,al jz petla MOV BX,OFFSET NAPIS2 PETLA: ;wrzuca kolejne liczby z napisu MOV AH,0EH PETLA1: mov al,[bx] and al,al ;and aktualnej litery jz KONIEC ;gdy and bylo 0, to flaga z=1 i nastepuje jump int 10H inc bx ;bx++ jmp petla1 KONIEC: MOV AH,4CH ;koniec programu INT 21H NAPIS1 DB "ala ma kota",0 ;definicja napisu NAPIS2 DB "kot ma ale",0 ;definicja napisu PROG ENDS END MAIN
Prog 2
PROG SEGMENT ASSUME CS:PROG,DS:PROG,SS:PROG ORG 100H MAIN: MOV BX,OFFSET NAPIS MOV AH,0EH mov cl,'z' PETLA: ;wrzuca kolejne liczby z napisu cmp cl,[bx] ;cmp aktualnej litery jz KONIEC ;gdy and byl 0, to flaga z=1 i nastepuje jump mov al,[bx] and al,al ;and aktualnej litery jz KONIEC ;gdy and bylo 0, to flaga z=1 i nastepuje jump int 10H inc bx ;bx++ jmp petla KONIEC: MOV AH,4CH ;koniec programu INT 21H NAPIS DB "costzam",0 ;definicja napisu PROG ENDS END MAIN
Prog 1
PROG SEGMENT ASSUME CS:PROG,DS:PROG,SS:PROG ORG 100H MAIN: MOV BX,OFFSET NAPIS MOV AH,0EH PETLA: MOV AL,[BX] ;wrzuca kolejne liczby z napisu and al,al ;and aktualnej litery jz KONIEC ;gdy and byl 0, to flaga z=1 i nastepuje jump int 10H inc bx ;bx++ jmp petla KONIEC: MOV AH,4CH ;koniec programu INT 21H NAPIS DB "costam",0 ;definicja napisu PROG ENDS END MAIN
28.10
Prog 3
PROG SEGMENT ASSUME CS:PROG,DS:PROG,SS:PROG ORG 100H MAIN: MOV BX,OFFSET NAPIS ;XOR SI,SI MOV SI,5 MOV CX,6 PETLA: MOV AL,[BX+SI] MOV AH,0EH INT 10H DEC SI LOOP PETLA MOV AH,4CH INT 21H NAPIS DB "TEKST!" PROG ENDS END MAIN
Prog 2
PROG SEGMENT ASSUME CS:PROG,DS:PROG,SS:PROG ORG 100H MAIN: MOV BX,OFFSET NAPIS MOV AL,[BX] and AL,223 MOV AH,0EH INT 10H MOV AL,[BX+1] and AL,223 INT 10H MOV AL,[BX+2] and AL,223 INT 10H MOV AH,4CH INT 21H NAPIS DB "ala" PROG ENDS END MAIN
Prog 1
PROG SEGMENT ASSUME CS:PROG,DS:PROG,SS:PROG ORG 100H MAIN: ;MOV AL,[NAPIS] MOV bx,offset napis ;mov al,[bx] xor si,si mov al,[bx+si] MOV AH,0EH INT 10H ;MOV AL,[NAPIS+1] ;inc bx inc si ;mov al[bx] ;mov al,[bx+1] mov al,[bx+si] INT 10H MOV AH,4CH INT 21H NAPIS DB "ab" PROG ENDS END MAIN